Studenter tyckte till om LU som framtidens arbetsplats

Under november och december håller projektet Framtidens arbetsplats workshoppar för att fånga upp vad både studenter och medarbetare tycker är viktigt för att Lunds universitet ska vara en attraktiv och hållbar arbetsplats i framtiden och hur LU då behöver arbeta med olika frågor. Resultatet från workshopparna kommer vi att ta vidare till LU:s ledning.

På den första workshopen deltog studenter från olika fakulteter. Det blev en kreativ förmiddag med ett stort engagemang från studenterna. Trygg anställning, trivsel och återhämtning var några av de områden som studenterna lyfte som allra viktigast.

Näst på tur att delta i en workshop om LU som framtidens arbetsplats är doktorander. Därefter bjuder vi in ett urval av TA-personal och sedan lärare och annan forskande och undervisande personal.

Vi ser fram emot spännande och givande träffar!

/Cecilia Billgren, projektledare Framtidens arbetsplats

november 19, 2021